nedjelja, 27. siječnja 2019.






Nerijetko se dešava da kupci u tržnim centrima i trgovinama slučajno obore, razbiju ili polome neki od proizvoda te taj isti proizvod moraju da plate, barem im tako predstave prodavači.


Potvrdila je to i čitateljka Faktora koja je u jednoj trgovini razbila bočicu jednog proizvoda te je isti morala platiti.





– Desilo se to sasvim slučajno, dok sam prolazila između redova sa policama, te sam tašnom zakačila proizvod koji je pao sa police i razbio se. Radnice u trgovini su tražile da to i platim – kazala je čitateljka.





Međutim kako su nam kazali iz Ureda obudsmana za zaštitu potrošača u BiH tek kupovinom proizvoda „rizik propasti ili oštećenja prelazi na potrošača“.



– Zakonom o obligacionim odnosima propisano je da roba koja je izložena na policama s cijenom predstavlja ponudu za kupca, potrošača, i do momenta kupovine proizvoda i predaje stvari kupcu, rizik slučajne propasti ili oštećenja stvari snosi trgovac koji je takvu robu izložio u trgovini – pojašnjavaju iz Ureda.

Trgovine su često pretrpane robom te se kupci htjeli ili ne, moraju provlačiti između polica.



– Trgovci moraju biti svjesni tog rizika, da se zbog prenatrpanosti robom i skučenog manipulativnog prostora za potrošače, mogu desiti oštećenja ili propast robe – kazali su za Faktor iz Ureda.



Iz Ureda ombudsmana dalje navode da je Pravilnikom o uslovima minimalne tehničke opremljenosti poslovnih prostorija za obavljanje trgovinske djelatnosti u FBiH propisano da prodavnice moraju biti opremljene policama, tezgama, prodajnim stolovima tako da širina opreme između njih iznosi najmanje 1,20 metra i omogućava nesmetano kretanje kupcima i zaposlenom osoblju.





– Prostor za potrošače ne smije biti zapriječen robama, niti ambalažom korištenih proizvoda. Roba u prodavnici se ne smije držati ispred vitrina i polica. Trgovci su obavezni da prodaju proizvode odnosno pružaju usluge potrošačima na način koji nije u suprotnosti s dobrim poslovnim običajima. Zakonom o zaštiti potrošača u BiH predviđena je novčana kazna za trgovca u iznosu od 2.500 do 5.500 KM ukoliko prodaje robu protivno dobrim poslovnim običajima – ističu.

Institucija ombudsmena za zaštitu potrošača u BiH poziva potrošače na oprez te ističe da je neophodno da se radi na njihovoj edukaciji.



– Stalno ukazujemo na osnovno potrošačko pravo izbora u smislu da za svoj novac imaju pravo na robu jednakog kvaliteta, bez nepotrebnih komplikacija s trgovcima, te da biraju trgovine u kojima se njihova prava ne dovode u pitanje i svaki put kad im se desi kršenje prava, reaguju i kontaktiraju tržišnu inspekciju i druge organe nadležne za zaštitu potrošača – poručuju iz Ureda ombudsmana.



Neophodno je, ističu, i povećati inspekcijski nadzor kako bi trgovci svoju praksu podveli pod zakonske okvire kako ih ni potrošači, kupci, ne bi izbjegavali.

Izvor: Hayat.ba


Related Posts:

0 komentari:

Objavi komentar

Unordered List

po

loading...

Sample Text

Blog Archive

Pretraži ovaj blog

Pokreće Blogger.

pop

advertisment

loading...

Popular Posts

Recent Posts

ref

ad2

loading...

Text Widget